Sebastian Marona dyrektorem kompleksu Novotel & ibis w Pradze

Dyrektor generalny kompleksu Novotel & ibis Wrocław Centrum Sebastian Marona objął zarządzanie kompleksem Novotel & ibis Praga Wenceslas Square w pobliżu głównego deptaka stolicy Czech Václavské Náměstí. Z hotelarstwem związany jest od ponad 20 lat. Zaczynał w 2002 r. w orbisowskim hotelu Kasprowy w Zakopanem, gdzie w następnych latach awansował na stanowiska restaurant supervisora, F&B managera, a w 2008 r. został sales managerem w Mercure Kasprowy. W 2013 r. został dyrektorem generalnym hotelu Mercure Zamość Stare Miasto, w 2014 – Mercure Karpacz Resort, w 2015 – Novotel Wrocław City, w 2017 – Mercure Poznań Centrum, a w 2019 r. – kompleksu Novotel & ibis Wrocław Centrum z 306 pokojami. Praski Novotel dysponuje 146 pokojami, a ibis 327. Sebastiana Maronę w Novotel & ibis Wrocław zastępuje Milena Kozik, dyrektor Mercure Wrocław Centrum.


Joanna Szczotko dyrektor generalną Radisson Blu Royal w Bergen

Joanna Szczotko, wcześniej zarządzająca m.in. hotelami Courtyard by Marriott w Gdyni i Warszawie, została dyrektor generalną Radisson Blu Royal w norweskim Bergen. Karierę w hotelarstwie zaczynała w 2000 r. w hotelu Radisson SAS w Szczecinie. W latach 2004-2008 pracowała w The Water’s Edge Hotel na brytyjskiej wyspie Jersey, gdzie od stanowiska kierownika recepcji doszła do zastępcy dyrektora generalnego. Po powrocie do Polski została zastępcą dyrektora generalnego Mercure Gdańsk Stare Miasto. W 2013 r. objęła stanowisko dyrektora generalnego warszawskiego hotelu Courtyard by Marriott Airport, a w 2015 r. gdyńskiego Courtyard by Marriott Waterfront, na którym pozostawała do 2020 r. Następnie pełniła funkcję regional director of operation w skandynawskiej firmie Belvar, która wcześniej zarządzała gdyńskim Courtyardem, a ostatnio była regional managing directorem w firmie operatorskiej Meravo AS. Radisson Blu Royal Bergen dysponuje 342 pokojami i 2,1 tys. m kw. powierzchni konferencyjno- -eventowej z 21 salami.


Nowy dyrektor H15 Boutique Hotel

Szymon Lach został dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego H15 Boutique Hotel, którym zarządza Grupa Dobry Hotel. Dotychczas zarządzający hotelem Aleksandar Zivkovic został w grupie dyrektorem ds. wdrożeń marek sieciowych i luksusowych. Szymon Lach rozpoczął swoją przygodę z hotelarstwem już jako nastolatek, pracując w hotelach w Turcji i na greckiej wyspie Kos. Przez kolejne lata pracował dla takich obiektów jak Hilton Birmingham Metropole, Berlin Mitte Hotel czy World Tourism Forum Luzern. Następnie wyjechał do Dubaju, gdzie w hotelu Kempinski Mall Of the Emirates zdobywał doświadczenie we wszystkich działach należących do departamentu front office. Po powrocie do Polski, współpracował z poznańskimi hotelami Platinum Palace i IBB Andersia, a następnie ponownie wyruszył za granicę, do Austrii, w roli managera apartamentów wakacyjnych. W 2015 r. ukończył studia na Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku zarządzanie strategiczne. Po zakończeniu studiów na kilka lat zmienił branżę i pełnił funkcję redaktora naczelnego magazynu „Business Life Polska” do 2018 r., gdy wrócił do hotelarstwa jako manager Osady Kościelisko, a następnie części hotelowej kompleksu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju. Pracę w Dworzysku kończył jako wiceprezes i dyrektor zarządzający. W 2018 r. stworzył kierunek zarządzanie hotelami na Akademii Leona Koźmińskiego.


Tomasz Murawski dyrektorem Vienna House by Wyndham Mokotów

Tomasz Murawski, który w ub.r. wprowadzał na rynek ibis Styles Airport w Warszawie, został dyrektorem generalnym Vienna House by Wyndham Mokotów. Zastąpił Mariusza Plichtę, który objął zarządzanie Puro Warszawa Centrum. Tomasz Murawski jest związany z hotelarstwem od 1998 r. Zaczynał w sieci Carlson Rezidor (obecny Radisson Hotel Group) w hotelu Radisson SAS we Wrocławiu, a doszedł do stanowiska zastępcy kierownika recepcji Radissona Blu w Warszawie (obecny Radisson Collection). W międzyczasie przez dwa lata pracował jako front office supervisor w Tortworth Court Four Pillars Hotel w angielskim Bristolu. Od 2009 r. związany był z działami sprzedaży, najpierw jako group & events sales executive warszawskich hoteli Sheraton i Westin, następnie jako account director w centralnym dziale sprzedaży dla hoteli Sheraton w Krakowie, Poznaniu i Sopocie oraz Bristol w Warszawie, a od 2016 r. jako director of group & convention sales w Sheraton & Westin Warszawa. W 2018 r. dołączył jako dyrektor sprzedaży do zespołu pre-openingowego Four Points by Sheraton Mokotów. Od końca 2021 r. do 2023 r. był dyrektorem działu sprzedaży w Regent Warsaw Hotel. W kwietniu ub.r. został dyrektorem generalnym przygotowywanego do otwarcia ibis Styles Airport w Warszawie, który otwarty został w sierpniu.


Nowa dyrektor Aiden by Best Western w Łodzi

Barbara Tomaszewska, dotychczasowa zastępczyni dyrektora w Golden Tulip Gdańsk Residence, została dyrektor pierwszego w Polsce hotelu pod marką Aiden by Best Western, który otwarty ma zostać jeszcze w tym roku w Łodzi. – Cieszymy się, że dzięki wewnętrznym awansom dajemy możliwość rozwoju naszym wieloletnim pracownikom w grupie PHH. Przed nami wiele nowych wyzwań, dlatego tym bardziej pozytywne jest to, że nasz zespół cały czas się umacnia, a hotelarze z tak ogromnym doświadczeniem wspierają rozwój naszej firmy – podkreśla Aneta Wodyk, prezes PHH Hotele. Barbara Tomaszewska z PHH związana jest od 2013 r. – pracowała jako koordynator ds. administracji, a następnie jako F&B manager w nowo powstałym Hampton by Hilton Gdańsk Airport. Od 2019 r. pełniła funkcję zastępcy dyrektora Golden Tulip Gdańsk Residence. Jest absolwentką AWFiS w Gdańsku oraz SGH w Warszawie. Aiden by Best Western Łódź (dawniej hotel Reymont), położony w centrum Łodzi w pobliżu Manufaktury, ma być kameralnym hotelem butikowym z 61 pokojami. Otwarcie planowane jest w drugiej połowie tego roku.


Paweł Marzec dyrektorem Unicus Palace Old Town w Krakowie

Paweł Marzec, zarządzający już w Krakowie hotelem H15 Francuski, a wcześniej też obiektem N.33 Premium Apartments z Grupy Dobry Hotel, objął też zarządzanie otwartym przez grupę jesienią ub.r. 5-gwiazdkowym Unicus Palace przy ul. Sławkowskiej. Z krakowską branżą hotelarską związany jest od dziesięciu lat. Zaczynał w Park Inn by Radisson w Krakowie. W 2016 r. przeszedł do Q Hotelu na stanowisko recepcjonisty, a w 2017 r. związał się z siecią Dobry Hotel, najpierw jako recepcjonista w hotelu Unicus Palace (obecny Wyndham Grand) przy ul. Floriańskiej, potem w H15 Luxury Palace. Od początku 2022 r. był kierownikiem recepcji w przechodzącym generalny remont hotelu H15 Francuski, który ponownie został wprowadzony na rynek w czerwcu tego samego roku. Na początku 2023 r. objął stanowisko zastępcy dyrektora hoteli H15 Francuski i Unicus, a w lipcu został dyrektorem tego pierwszego i otwartego w czerwcu w kamienicy na Starym Mieście obiektu N.33 Premium Apartments. Teraz poza Francuskim zarządza też Unicus Palace Old Town przy ul. Sławkowskiej z 36 pokojami w pałacu Tarnowskich.


Jeroen Silkens dyrektorem operacyjnym Radissona Collection w Warszawie

Jeroen Silkens, wcześniej zarządzający 4-gwiazdkowym hotelem Hyatt Place Kraków, został dyrektorem operacyjnym 5-gwiazdkowego Radissona Collection w Warszawie. Holender trafił do Polski w 2016 r. jako uczestnik programu sieci Starwood Vita Futura Management, który odbył w hotelach Sheraton i Westin Warszawa z dodatkową praktyką w Bristol, a Luxury Collection. W 2018 r. został zastępcą kierownika recepcji w Westinie, a następnie front office managerem od fazy pre-openingu w Moxy Warszawa Praga, gdzie kilka miesięcy po otwarciu objął stanowisko operations managera. W 2021 r. przeszedł do 5-gwiazdkowego Verte, Autograph Collection Warszawa na takie samo stanowisko. W ub.r. został dyrektorem generalnym Hyatt Place Kraków, wydzierżawionego przez Grupę Dobry Hotel. Zanim trafił do Polski, Jeroen Silkens odbył staże w Fairview Park Marriott Hotel Virginia w Waszyngtonie i Westin Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina, pracował też jako welcome desk agent w W Hotel Amsterdam sieci Starwood.


Tomasz Borucki dyrektorem F&B hotelu Bristol, a Luxury Collection

Tomasz Borucki, który zaczynał swoją karierę hotelarską jako nastolatek w warszawskim hotelu Bristol, a potem pracował w luksusowych hotelach największych sieci na całym świecie, ostatnio w Kempinski w St Moritz, powrócił do Bristolu na stanowisko dyrektora działu F&B. Przygodę z hotelarstwem rozpoczął mając 16 lat, kiedy dołączył do zespołu hotelu Bristol i jako praktykant w dziale kuchni pod okiem ikonicznego szefa kuchni Kurta Schellera rozwijał swoje kulinarne pasje. Kolejne lata to zdobywanie doświadczeń na luksusowych statkach pasażerskich, a także w wielu prestiżowych hotelach w Europie, USA oraz na Bliskim i Dalekim Wschodzie, gdzie pełnił funkcję szefa kuchni, a później również dyrektora gastronomii. Pracował m.in. w hotelu Twelve at Hengshan w Szanghaju, należącym wówczas do portfolio marki The Luxury Collection, w kompleksie hotelowym Hiltona w Dubaju – LXR Habtoor Palace, Curio Collection by Hilton, a w ostatnich latach w Grand Hotel des Bains Kempinski w szwajcarskim kurorcie St Moritz. Brał udział w otwarciu m.in. pierwszego hotelu Sheraton Grand w Dżakarcie, a także hotelu Conrad sieci Hilton w Guangzhou w Chinach.


Wybrano kierownika sprzedaży MICE sieci Hotele Gołębiewski

Dorota Durczak, wcześniej zajmująca się m.in. sprzedażą wprowadzanego na rynek Mercure Szczyrk Resort i hotelu Arłamów, została kierownikiem sprzedaży MICE w centralnym dziale sprzedaży sieci Hotele Gołębiewski z powstającym obiektem w Pobierowie. Z branżą turystyczno-hotelarską związana jest od 2011 r. Najpierw pracowała w biurach podróży Europ Pol Tour i Nowa Itaka. W 2016 r. trafiła do otwieranego hotelu Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej jako key account specialist, a w 2018 r. została managerem sprzedaży MICE w hotelu Arłamów. Pod koniec ub.r. objęła stanowisko dyrektora sprzedaży regionu Południe przygotowywanego do otwarcia hotelu Mercure Szczyrk Resort. Teraz objęła stanowisko kierownika sprzedaży MICE w sieci Hotele Gołębiewski, gdzie odpowiedzialna jest m.in. za sprzedaż we wszystkich hotelach sieci usług B2B i konferencji, wsparcie w zarządzaniu rozproszonym zespołem sprzedażowym oraz tworzenie strategii sprzedaży i nowych rozwiązań aktywujących sprzedaż.


Aneta Dyda na czele działu sprzedaży i marketingu Hilton Garden Inn Kraków Airport

Aneta Dyda, od 15 lat związana z krakowskim hotelarstwem, objęła stanowisko business development managera w Hilton Garden Inn Kraków Airport. Karierę zaczynała w 4-gwiazdkowym hotelu Swing, gdzie doszła do stanowiska kierownika recepcji. Następnie przez trzy lata zarządzała Automobile Hotel, a w 2020 r. została dyrektor operacyjną hotelu Estera na Kazimierzu, w którym odpowiadała za pre-opening obiektu, a później zarządzanie operacyjne, strategię rozwoju i procesów sprzedażowo-marketingowych. Jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, gdzie ukończyła kierunek turystyka i rekreacja ze specjalizacją turystyka motywacyjna i biznesowa.



Ilość artykułów w numerze pisma: 435


W najnowszym wydaniu

Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE HOTELARZA:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło

E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail

Reklama