Przebudowa i modernizacja hotelu – jak zrobić to najefektywniej

Już 25 listopada, 1 dnia konferencji HT – Hotel Trends Poland&CEE 2019 w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, inwestorzy, dyrektorzy, architekci, przedstawiciele sieci, dostawcy kluczowych rozwiązań i generalni wykonawcy poszukają odpowiedzi na kluczowe pytania: jak właściwie zaplanować i przeprowadzić remont hotelu, z jakimi wyzwaniami mierzą się inwestorzy konwertujący funkcje istniejących budynków na hotele, czy też dostosowujący […]

Czytaj dalej


Cukrownia Żnin rusza wiosną

W kwietniu przyszłego roku rusza pierwsza część kompleksu Cukrownia Żnin ze 183 pokojami, powierzchnią konferencyjną z największą salą ponad 1,3 tys. m kw., kręgielnią i plażą nad Jeziorem Żninskim. W drugim etapie inwestycji Grupy Arche w październiku ruszyć ma kolejny budynek ze 127 pokojami, SPA z basenem i dodatkową przestrzenią konferencyjną. Gdy ruszy w całości […]

Czytaj dalej


Co 10 obiekt hotelowy z przeterminowanym zadłużeniem

Niemal 900 firm hotelarskich ma razem prawie 1 mld zł zaległości w bankach i u swoich dostawców, a przez ostatni rok odsetek ten wzrósł o prawie 1 pkt. proc. W hotelarskim biznesie niesolidnych płatników jest więcej niż przeciętnie w gospodarce, gdzie odsetek ten wynosi 6,2 proc. – wynika z raportu „Obraz rynku hotelowego w Polsce. […]

Czytaj dalej


Daiva Maciule w Mercure Warszawa Grand

Daiva Maciule, ostatnio dyrektor generalna Mercure Gdynia Centrum, objęła stanowisko dyrektor generalnej hotelu Mercure Warszawa Grand. Zastąpiła Artura Derelę, który objął stery w hotelu Best Western Jurata, o czym pisaliśmy przed tygodniem. Daiva Maciule przygodę z grupą Accor/Orbis rozpoczęła w 2005 roku jako kelnerka w Novotel Vilnius Centre. W kolejnych latach pracowała w tym hotelu […]

Czytaj dalej


DMDmodular Sponsorem Złotym HT 2019

Spółka DMDmodular, jeden z liderów w segmencie budownictwa modułowego, została Sponsorem Złotym organizowanej przez „Hotelarza” konferencji HT – Hotel Trends Poland & CEE, która w tym roku odbędzie się w dniach 25-26 listopada w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie. Oferta DMDmodular skierowana jest na rynek krajowy oraz zagraniczny i obejmuje kraje Europy Zachodniej oraz Stany […]

Czytaj dalej


We Wrocławiu rośnie pięciogwiazdkowy Altus Palace

Nad dawnym Pałacem Leipzigerów we Wrocławiu, w którym powstaje 5-cio gwiazdkowy,81-pokojowy hotel Altus Palace, zawisła tradycyjna wiecha. Budynek, który zarządzany będzie przez kierowaną przez Leszka Mięczkowskiego Grupę Dobry Hotel przechodzi gruntowną renowację. Inwestorem jest firma deweloperska Torus z Gdańska. Planowany termin oddania budynku do użytku to koniec 2020 roku. W budynku zachowano wiece cennych sztukaterii, […]

Czytaj dalej


Skuteczna sprzedaż konferencji i bankietów w Akademii Hotelarza

Dlaczego podobne obiekty położone w tej samej lokalizacji potrafią generować całkowicie odmienne wyniki ze sprzedaży konferencyjnej? Jak wyróżnić nasz hotel na tle konkurencji? Jak nie ulec presji cenowej i kalkulować oferty tak, by na nich dobrze zarobić, a klient był zadowolony? – te zagadnienia były przedmiotem ostatniego ze szkoleń Akademii Hotelarza, jakie odbyło się w […]

Czytaj dalej


Zimą w Zakopanem rusza Bachleda Club Residence ze 129 apartamentami. W condo

W grudniu otwarty ma zostać w centrum Zakopanego przy hotelu Wersal aparthotel Bachleda Club Residence ze 129 apartamentami sprzedanymi już w systemie condo. W dwóch połączonych budynkach znajdzie się strefa SPA & wellness z basenem, dwie restauracje, sale konferencyjne i parking podziemny. Inwestorem jest Bachleda Grupa Inwestycyjna, do której należą oprócz hotelu Wersal również m.in. […]

Czytaj dalej


Międzyzdroje ze 197-apartamentowym Bel Mare. W condo

W Międzyzdrojach rozpoczął działalność w sezonie letnim aparthotel Bel Mare Resort ze 197 apartamentami sprzedawanymi w systemie condo, restauracją, częścią konferencyjną na 300 osób, garażem na 200 aut i zewnętrznym parkiem wodnym. To pierwsza część inwestycji w Nowe Centrum Międzyzdrojów z kilkoma budynkami apartamentowymi i ratuszem. Bel Mare dysponuje czterema rodzajami apartamentów: Double o powierzchni […]

Czytaj dalej


Bitwa gigantów o gości i inwestorów

Jeszcze 10 lat temu sieci hotelowe miały po kilka marek – teraz mają ich po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt i co roku tworzą nowe: dla millenialsów, soft brandy, marki skupiające hotele niezależne, marki aparthotelowe itd. Po co? Czy w celu zaspokojenia coraz bardziej zróżnicowanych potrzeb gości? Przyciągnięcia inwestorów? A może osiągnięcia efektu skali i przeciwstawienia […]

Czytaj dalej